söndag, september 19, 2010

Därför röstar jag S idag

Vallokalerna har öppnat.

I Upplands Väsby har vi nu bultat på 9 012 dörrar, vi har ringt och i går kväll satte några av våra flitigaste valarbetare upp ytterligare affischer. Vi kommer nu runt till några till under valdagen, för att påminna om att gå och rösta. Vi har som mål en rödgrön majoritet, men vi har också som mål att höja valdeltagandet.

Du som fortfarande tvekar. Läs Mona Sahlins svar på frågan, varför ska jag rösta på dig?


- För att jag leder ett rödgrönt samarbete som väljer investeringar i fler jobb och praktikplatser, fler bostäder, fler lärare och mindre grupper i förskolan. Jag vill att Sverige ska vara ett välfärdsland där vi bryr oss om varandra och hjälps åt. Det vinner alla på. De borgerliga väljer istället att tillåta gräddfiler i vården och göra cancersjuka försäkringslösa. Ungdomsarbetslösheten kallas för en synvilla, pensionärer kallas miljonärer och straffbeskattas. Nu vill de ha fyra år till med skattesänkningar till varje pris, mest till dem som tjänar bäst. Men vilket Sverige får vi då? Jag vill göra Sverige till ett möjligheternas land för alla.

Inga kommentarer: