söndag, juni 13, 2010

Hur man blir av med spelmissbruk

Det är inte bara på skoj detta:

Vännerna slår larm att mina Farmville-uppdateringar tar över deras Facebook-sidor och att det där är ett otyg. Jag förstår dem. Det Är ett otyg.

Jag har nu ägnat en halv vår och försommar på Farmville, har tränat upp två hundar, byggt lador, stall, kycklinghus och planterat miljontals ton grödor för att inte tala om alla höns, katter, kossor av olika sorter och väderkvarnar, luftballonger - klick, klick, klick klick. Lite gödsel hos grannen klick klick. En tårta till farmor, klick klick. En tegelsten så är utbyggnaden av stallet klart, klick klick klick.

Och inte blivit ett dugg lyckligare.

Faktum är att sisådär 25 miljoner människor tillbringar sin tid med detta ändlösa klick klick klickande.

På Farmvillebanken har jag nu klickat ihop 1,6 miljoner Farmvillepengar.

Och inte blivit ett dugg lyckligare.

Jag ska nu vid sidan av alla andra total makeover jag ägnar mig åt även gå in för om-programmering. No more Farmville-stuff in my house!

Bara en liten rosplanta till. Klick. Klick.
Och korna måste mjölkas. Klick klick.
Synd om den där övergivna laman, kanske ingen kan ta hand om den? Klick klick klick.

Det är nästan som i verkliga livet. Man klickar omkring och så visar det sig att 1,6 miljoner pengar på banken inte gjorde en ett dugg lyckligare.

Men jag ler varje gång jag ser ett barn som skrattar åt solen. Det är sånt som gör en människa lycklig!

Inga kommentarer: