torsdag, mars 04, 2010

Nu kommer tidningen...

I morse sov jag på hotell så jag hörde inte smällen i tamburen.
Men när jag kom hem låg den där på köksbordet; Svenska Dagbladet hade inte bara kommit, i sällskap med DN, utan åtgärden att få hit tidningen följdes av inte mindre än två kontaktskapande av åmnger drypande relationsuppbyggliga samtal från kundrelationer på Svenska Dagbladet. De hade en oerhört invecklad historia om hur det kom sig att allt hade blivit så fel, jag är inte riktigt säker på att jag förstått den. Eller bryr mig särskilt mycket heller eftersom den oavsett hur förklaringen lyder i något led måste ha byggt på att "någon" ansett att ansvaret låg på kunden att SvD inte hittade fram med tidningen. På fyra veckor.

Klokt nog ringde de maken, jag hade antagligen inte varit så nådig...

Nu får vi se om tamburen smäller i morgon bitti.

If so, kan man ju återuppta debatten med ledarredaktionen på samma tidning, det är mycket roligare än tramset med relationsskapande medarbetare på kundservice.

Inga kommentarer: