torsdag, december 10, 2009

Jobbannons


Den här grabben har jag aldrig träffat men träffat ofta. Det är en bloggkompis. Vi möts ibland i en kommentar i varandras bloggar helt enkelt.

Hur det nu har gått till har han blivit en av de där som skulle ha omfattats av nånslags garanti, ni vet, komigennurå-garanti, eller "infrånutanförskapet på en vink och en blink" och en "jobbcoach-genom-kristallterapi och healning".
Eller vad de nu heter alla de där programmen som till syfvende och sidst innebär att man ska praktisera för småpengar och hoppas någon nådig patron antar en som fast anställd kommande decennium.

På Uppstuds tillhör de verbala. En av dem som kan sociala medier och det är möjligt att han efter en del engagemang i politiken desutom har lärt sig ett och annat om samhällskunskap, politik och statskunskap och annat matnyttigt, för är det något man blir som fritidspolitiker är det allmänbildad.
Dessutom kan han tydligen köra lastbil också, sånt imponerar på mig som bara kört långtradare en gång två varv på Volvo lastvagnars övningsbana i Göteborg.

Kort sagt.
Laakso behöver jobb.
Och jag tror jobb behöver Laakso också. Han finns här, ring.

2 kommentarer:

Erik Laakso sa...

tack Eva, vilken fantastiskt trevlig presentation av mig du gjort. Jag blir så glad. :)

Eva sa...

Yes, cher up Erik.
Och låt oss göra nåt åt dom där som ställt till det va?
Nedräkning...