söndag, oktober 11, 2009

Höstlöv singlar förbi mitt fönster

The falling leaves
drift by my window
The falling leaves
Of red and gold.

I see your lips
the summer kisses
the sunburned hands
- I used to hold.

Since you went away
the days grew longer
And soon I hear
old winter song
But I miss You most of all.
My darling.-

When autumn leaves, start to fall

Jag hoppas alla har hört Eva Cassidys tolkning av Autumn leaves som nu, som varje år vid den här tiden på året, fastnat i huvudet igen. Länken ovan till en av de mycket få inspelningarna som finns av henne live, inspelad i januari 1996 på jazzklubben Blues Alley i Washington DC.

Men den här länken går till en annan alldeles underbar Cassidy-tolkning, av Stings låt Fields of gold. Också det en höstlåt, inte sant?
...
Hemma igen efter en tät helg och en spöklik upplevelse på landet med ett elsystem som flippat ur - vi turas om att turnera i länet maken och jag... Jag fick chansen att besöka Järfälla ak i lördags och i morgon besöker maken en annan av våra grannarbetarekommuner.

Reflekterar över två saker under dessa besök; det mesta av de förslag vår rådslagsgrupp hade med sig är genomförda eller på väg att genomföras. Nu återstår då att kongressen, partikongressen, också solidariskt sluter upp bakom behovet av nytänkande på alla fronter, utan att tappa fotfästet i den värderingsmylla av socialdemokratisk politik som jag kan känna mig stolt över; trygghet, rättvisa och frihet för alla, inte bara några, inte bara de flesta - utan alla.

I vår delegation från Stockholms län, som består av 26 ombud, ansvarar jag tillsammans med ordföranden för Norrtälje AK för det kapitel som handlar om organisationsfrågorna, stadgar och nya arbetsformer. Men har du synpunkter på något annat - läs gärna politiska riktlinjer som finns på www.sap.se att hämta ner elektroniskt - läs och kom snart med synpunkter.
Nästa vecka har vi ännu ett delegationsmöte före kongressen.

Kongressen börjar den 27 oktober.

Inga kommentarer: