onsdag, juni 10, 2009

TV 4 och Politikerbloggen dissar Mona

Som man ropar får man svar. Nu gör TV4:s Niklas Svensson en "undersökning" som han skickar alla oss förtroendevalda sossar.
.
Frågorna är korta, raka och utan tvivel till för att dissa Mona, ungefär som han gjorde med Ohly häromdagen.
.
Av 1300 vänsterpartister hade 30 tydligen svarat att de vill byta ut Ohly.
Det blev
"Efter EU-fiaskot: Avgå Ohly" med underrubriken; "30 förtroendevalda vänsterpartister kräver öppet Ohly´s avgång."
Vad sa dom andra 1270?
.
Nu ska Niklas Svensson dissa Mona också. Samma sorts frågor, läs själva ovan, det är som synes min enkät.
.
Kära partikamrater. Låt oss bestämma själva vilka ledare vi vill dissa!

Jag har svarat "fantastiskt" på den sista frågan, den om hur jag tycker valresultatet var.
Att Mona är det bästa som hänt mänskligheten på den första.
Och "Mona for president" på fråga två.

Helt opartiskt förstås!
.
Nu uppmanar jag därför alla socialdemokratiska partivänner att svara på TV4:s enkät, ungefär som jag gjorde.

Men överdriv inte!
Kryssa bara i att Mona är en reinkarnation av Jesus, att valrörelsen 2009 var en utomjordisk upplevelse samt att du hellre dräper din förtfödda än sviker partiet.
Eller nåt annat relevant rubrikmässigt. Den där sista borde gå hem.

Tillagt 11 juni: Resultatet, mycket riktigt...6,5 % förvandlas till "var fjärde s-politiker"
Oseriöst bjäfs.

5 kommentarer:

scaber nestor sa...

Humor, stor humor :D

Eva sa...

Vaddå humor?

^¨¨^
----
// \\

Anna Kettner sa...

Heja Eva
"Blod och Eld!" som de säger i Frälsningsarmén

Mig har han slutat skicka enkäter till, eftersom jag inte svarar.

Fast skulle man inte kunna göra en enkät om NS och skicka runt bland hans kollegor?

Nicklas Eriksson sa...

Skönt att se att socialdemokraterna har lika seriösa företrädare för sin politik som TV4 har för sin journalistik genom Niklas Svensson...

Kadir Meral sa...

Säg nej till smutskampanjen mot Mona Sahlin.
Besök http://www.rorinteminmona.se

Ge ditt stöd!