söndag, juni 14, 2009

Försvarsministern får beröm...

... av ledarskribent Anna Dahlberg, på tidningen Expressen.

Och hon är dessutom omåttligt förtjust i Sten Tolgfors. Ingressen är kort och gott:
"Sten Tolgfors är den bästa försvarsminister som Sverige har haft på mycket länge. Nej, jag skämtar inte. "

Det var väl trevlig läsning för försvarsministern!
..

(Nej, jag skämtar inte heller. Jag tycker det är så trevligt när Expressen delar ut beröm, lite som på julafton! Och jag tänkte inte bry mig om småttigheter som att hon jämför med två försvarsministrar* från tidigt 90-tal och därmed glömt fyra andra försvarsministrar (tre S och en M) i modern tid att såga med den eleganta formuleringen att "konkurrensen är visserligen inte mördande". Det är ju alldeles riktigt att konkurrensen inte är mördande - det finns ju faktiskt bara en försvarsminister; Den ende! The one and only.)

Inga kommentarer: