tisdag, mars 17, 2009

Slösa eller investera?

Jag missade debatten Mona Sahlin-Fredrik Reinfeldt igår.

Men så mycket förstod jag ju på kommentarerna efteråt att Mona Sahlin anklagas för att slösa.

Intressant debatt i så fall:
Reinfeldt är väl ledare för en regering som nu får låna för att kunna betala att den har sänkt skatterna med 85 miljarder och utlovat fler skattesänkningar till oss i medelklassen.
I min värld är det för det första orättvist eftersom det är vi, som har det rätt bra med jobb och månadslön, som får mer pengar att sätta in på banken, inte våra sjuka föräldrar och friska barn, inte arbetslösa och inte bibliotek och simhallar heller.
För det andra ineffektivt eftersom det är där de hamnar, på banken.

Och Mona Sahlin, den rackarns slösaren, vill investera i utbildning för arbetslösa, för unga, och kvalitet i skolan för barnen istället.

Jag slösar gärna på barn och utbildning.
Fast jag tycker att det är världen bästa investering:
Satsa på barnen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är sossarna ett tankekollektiv ? 2009-03-18 09:45

Order till valboskapen fran Socialdemokratiska Partileningen


Nedanstående hämtades på deras hemsida igår:

Rösta på Mona Sahlin - Bäst i debatten!
17 mars 2009 20:44


Gå in på alla sidor och rösta för att Mona Sahlin var bäst i debatten!



Aftonbladet - Klicka här>>

Eva sa...

Nej, M verkar ha en sån ordergivning, men det skulle jag givetvis aldrig påstå eftersom alla människor jag känner tänker själva.
Varför anonym. Törs du inte stå för dina anklagelser? Kanske för att du tillhör en av politruckerna på m-kansliet?

Morfar Lasse sa...

Fega människor skriver anonymt. Normalt brukar jag inte kommentera anonyma debattörer, men just nu känner jag en vilja att säga emot.

Sossarna är inte ett tanke kollektiv, inte på annat sätt än moderaterna är. Sossarna tänker bara annorlunda. Här sätts den enskilde medborgaren i centrum, oavsätt om den är frisk och arbetsför eller sjuk och saknar möjlighet till egen försörjning.

Sedan när det gäller fas två i ditt inlägg, är det en självklarhet! Socialdemokraternas hemsida stödjer sin egen partiledare. - Skit vore det väl annars!
Titta på de moderatabloggarna och deras egen hemsida. Kom sedan tillbaka till Evas sida och rapportera vilka av dem som inte direkt ger Fredrik sitt stöd.- Hittar du inte någon, behöver du inte svara på dessa raka rader!

Mikael Sundesten sa...

Mona anklagas för att slösa. Men vad ska man säga om Hägglund som vill ta bort fastighetsskatten (=skatteinkomster) samtidigt som regeringen meddelar att det inte blir några extra pengar till vård skola och omsorg i kommunerna.