tisdag, januari 13, 2009

För övrigt anser jag att (s)kåne

...är kraftigt överreklamerat.

...möjligen missuppfattat av svenska dagbladet

... och borde reklameras. Ungefär så här:
- Goddag, goddag. Jag ska be att få klaga.
- Jaha, vad är min herre missnöjd med?
- Skåne.
- Jahaja, det är många av våra kunder som är det. Men tyvärr kan ni inte lämna tillbaka Skåne.
- Inte? Inte ens några små elaka skånska sossar?
- Nej.
- Jasså, vad ska vi då ta oss till?
- Jag har ett förslag: förklara krig mot Danmark!
- Vad? Och sen lägga sig omedelbart när de försvarar sig menar du?
- Just det! Sen döper vi om bron Malmö-Köpenhamn till Walkover.
- Men Turning Torso behöver vi inte döpa om!
- Nej just det.

2 kommentarer:

Morfar Lasse sa...

När jag var yngre (för flera dagar), sedan brukade jag berätta den sanna historien ifrån "StåndsRiksdagen".

Det var en skånsk adelsman som skrev en motion till riksdagen, med förslaget att Skåne skulle återlämnas till Danmark! Resultatet blev att den drogs tillbaka ganska omgående. Redan innan den officiella behandling. Orsaken? Det var ingen ifrån övriga Sverige som motsatte sig förslaget.

Anonym sa...

hmmm. enligt obekräftade uppgifter är inte avtalet från Roskilde ratificerat ännu. så tekniskt sett är nog skåne danskt. fast vem vill vara utan malmöjazz, spettkaka till jul och stenshuvud?