torsdag, december 18, 2008

Änglar finns!

... och dom - ändglarna alltså - bor plötsligt överallt och inte bara i Vilhelmina.

Utan i Resele till exempel. Åsså känner jag en på söders höjder med utsikt över Skeppsbron. Och ett par i krokarna runt vetekatten vet jag bestämt också. Undrar om det inte finns ett par värmländska också, och en och annan släkting och ätteläggar och syskon.

Plötsligt en dag försvann alla energitjuvarna sin kos. Ut bröt en armé av änglar beväpnade med rara ord, vykort, både klappar (på axeln) och klappar (under granen).

Därför tillägnas dagens julsång som för en gångs skull är väldigt barnvänlig den senaste lilla ängeln på vår jord, dotter till M och M född i förrgår, och alla andra barn i jul.

Ja, nu kommer jag släpande med den där sabla Twelve Days of Christmas. Igen. Tredje gången gillt sägs det.

Kören består av fyraåringar som repeterar inför julavslutningen. (Julklädsel - cowboyhattar.)

Och min favorit är flickan som klämmer i med "Five golden Rings" så det skvalar i hela skolaulan.
Håll ut. Det börjar lite trevande kanske...


2 kommentarer:

Morfar Lasse sa...

Eva,

finns det något så underbart som de mindre människorna? Vanligtvis kallar vi dem små barn.

Kika på de första flicka som kom in. Jag skulle tro hon kommer ett par hundra meter, på sina små steg under hela sången.

Eva sa...

Ja hon är också alldeles ljuvlig. Dom är allihop ljuvliga.
De där två som kommer låååååååångsamt in och håller varann i handen och är väldigt blyga och har glömt sin vers...
Om man deppar borde man alltid kunna låna en fyra-femåring. Eller en ettåring.
Det är åldrar som äger världen. Som äger!