fredag, december 12, 2008

Julskinka på rymmen

Nej. Detta är inget inlägg i debatten "hur mycket dioxin i fläsket ska vi tåla" eller den grönsakshatardebatt som delar av den yngre bekantskapskretsen försöker driva med utgångspunkt från skräckfilmer tillverkade i Slakthus 5. ("Om man äter djur så är man ingen djurvän", säger dom, familjens kaniner. Som en logiskt följd av det antar jag att veganer avskyr grönsaker.)

Det är bara en varning för vad som kan hända om julskinkan tröttnar. Ledsnar. Kroknar.
När det kokta fläsket är stekt - då rymmer hon med lutfisken. (Det är han som kompar på låten tror jag.)

Dagens julbus är alltså:
En gammal goding från Werner & Werner i Nöjesmassakern och om du inte förstår vad DET är för något så beror det antagligen på att du är född nyss.
!

Sven Melander och Åke Cato alias W&W med Vår julskinka har rymt.
Och det går INTE lika bra med Selleri

4 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=hcxwTgEC7IM

Pidde Andersson sa...

Av en ren tillfällighet fick jag tummen ur igår och recenserade Nöjesmassakernboxen i min blogg...

Eva sa...

Trevligt med så fint främmande, uppskattas!

Av en ren tillfällighet!, jag kan förstå tveksamheten. Men nu vet jag en sak till på MIN önskelista. Kanske.

För, Pidde har rätt, det är russinen man minns. Kanske ska de få sticka ut just sådär ograverade som minnet vill göra dem till. Som den här sketchen anonym bifogade ovan, en annan klassiker ur Nöjesmassakern.

Två serier som klarat tiden hyfsat är Fawlty Towers som jag fortfarande skrattar hysteriskt åt, och the Monthy Pyton etc vars samlade jag har kvar från videotiden.

Och möjligen den hysteriskt roliga parodin på Lifeline, "emliga armén" som skickas som sen repris på nån av reklamkanalerna. Ja, Mash kunde jag nog stå ut med idag också.
Men det Var annorlunda förr på 1980-talet. Då satt man limmad vid rutan. Det gör ingen nuförtiden utam för enstaka program som i vår familj går under benämningen "Hylandprogram". Det är dunderhits som åsyftas, som alla kan prata om och som får folk att göra saker - av typen "Så ska det låta."

Mammamumrik sa...

Jag blev lätt oroad av rubriken
Räcker det inte med lågt flygande kostymer - tänkte jag oroligt - ska de nu vara utan julskinka oxå?!?

Men det visade sig ju vara betydligt trevligare.

Tack för din omtanke härom dan. Jag är fortfarande trött, men alla mår bra och jag har några lata dagar över helgen. Och bara en vecka kvar till ledighet...

Hörru man kanske skulle ses nån gång? Bara en tanke - fast jag vet att vi båda har svårt få ihop det. Men jag är ganska tillgänglig närmaste månaden. Sen swichar det väl igång igen...