tisdag, december 23, 2008

God Jul önskas tragisk påve


Jag vill bara markera att jag idag har fått ännu en bekräftelse på varför jag aldrig kommer att konvertera till katolisicmen. Otroligt tragiskt, hur var det nu med julens evangelium: Skulle inte den sprida tolerans, kärlek, givmildhet.

Nu tvingas jag bojkotta julbönen i år. Den största kristna högtiden alla kategorier, och påvens jultal handlade om att homosexuella är farligare än klimathotet mot mänsklighetens överlevnad. Just nu hoppas jag nästan att det faktiskt finns en gud och att det är en rättvis kraft som förpassar såna dumheter till varmare trakter.


God Jul och Gott Nytt År alla bögar, transor, flator och bin, men även alla straighta, kristna, judiska, polska, hinduiska, muslimska eller orangefärgade eller för den delen trångsynta, inskränkta intoleranta homofober.

Kort sagt, God Jul önskas alla.

Särskilt Påven.
Bilden är förstås från den nio år gamla utställningen Ecce Homo av Elisbeth Ohlson.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jasså, det tycker du, Eva?

Och ändå har ni socialdemokrater ansett att homosexualitet är en psykisk sjukdom under större delen av de 75 år ni regerade Sverige.

Det var först 1979 - med en borgerlig regering - som denna kränkning ströks ur Socialstyrelsens sjukdomsklassifikation. Då hade ni socialdemokrater i tysthet accepterat detta i 59 år!

mycket snack och ingen verkstad. Det är sosseriet det. Stolt men inte nöjd, Eva Rundkvist?

Eva sa...

God Jul till dig också.

Men nu stänger jag kommentarsfältet en stund för jag vet att homosexualitet, kyrkan och jul är ting som i kombination får fart på alla blindstyren. Alla som vill skriva något, gör det, men det tar en stund innan jag har lust att moderera kommentarer. Nu ska jag ägna mig åt familj och vänner.

Gräv ner hatet, och tänkt efter före.
Eller håll tyst, för en dag. Julefrid kallas det.

Och du anonuym som inte törs stå för din åsikt. Skäms!
Skäms tvåfalt!
Eller kom igen som en man/kvinna och våga stå för vem Du är.
Frankly my dear - I don´t give a damn!