torsdag, november 27, 2008

Kalasbra möte!

Men vad kul det är med bra möten!
Fullt i salen. Många vågade yttra sig.

Vi skulle ha slutat klockan åtta. Först Leif som gick igenom idéer och förslag i kommunpolitiken, och sedan Bo som inspirerade med sin genomgång av Europafrågorna.

Men så kom Sevgi med fyra välskrivna motioner omöjliga att negligera.

Efter en timmes diskussion, djuplodande och i värdegrunden enig diskussion, klubbade vi rubb som stubb med någon enstaka justering av att-satser.

Jag tror ta mig tusan det våras. Det vills mycket i politiken plötsligt.
- Man ska ha kul också, glöm inte det!
Var det Anita som sa det?

Och Ali som kavlat upp ärmarna och börjat bygga hemsida. Yes, det är klart du får länka hit Ali.

Azadeh och Shaokat som håller på att koka ihop nåt om SFI, det blir säkert bra när de kokat färdigt.

Anar jag att det ligger något i luften eller är det bara jag som håller på att bli jultokig?
Förändring kanske.
Förändring till det bätre. Förändring till något rättvist.

Bra möte.
En timme för långt bara. Jag ber om ursäkt för det...

Men fullt i salen efter en höst med lite si och så med lusten att ägna kvällar åt medlemsmöten.
Fullt runt bordet. Nu igen, för andra gången den här veckan!

Tack kamrater.
Det värmer.

Inga kommentarer: