lördag, oktober 04, 2008

Gubben i trenchcoat och keps

Gubben i trenchcoat är i farten igen och jag hör honom muttra i garderoben.
(Vad gör han i garderoben?)

- Jag undrar jag, hur det kommer sig att under den förra regeringen fick inte försvaret ingripa om terrorister flög in med kapade flygplan över Stockholm eftersom bara polis får ingripa mot civila skurkar.
- Men under den nuvarande regeringen är det tvärtom. Nu är det polisen som inte får ingripa om terrorister planerar att flyga in med kapade flygplan över Stockholm eftersom bara militär får spionera på internettrafik.

(Nu förstår jag vad Gubben i trenchcoat gör i garderoben. Han skäms över att han skrattar.)

- Sen hör jag att folkpartiet vill ha flera övervakningskameror i skolan. Jag undrar jag om det inte vore klokare med fler lärare, sa Gubben.

2 kommentarer:

Morfar Lasse sa...

Har du sett när han smyger ut, så där lite försiktigt? Undrar du varför han alltid har kepsen vriden, med skärmen över örat?

Jo, det beror på att han känner till de gamla takterna. - Vrider någon som lyssnar på vad som sägs, så markerar han att han uppfattar talaren som lögnare. - Jag tror han har hört på Alliansen.

Eva sa...

Kan ligga ett eller annat i det...