onsdag, oktober 15, 2008

För övrigt ska jag bekänna färg...

... jag tillhör extremmitten i svensk socialdemokrati.
Jag är så otroligt mittimitten att centern är avundsjuka. Jag är så mitti mitt mitten att bullseye är en perifer företeelse.
Så i mitten att mittens rike måste röra sig in mot centrum för att komma nära.

Inte vänster
Inte höger
Utan mittensosse.

Och precis där i mitterstamitten av mittet kan jag höra röster viska, valröster;
är hon inte lite väl extrem?
Jo.
Extremmitten.
I svensk socialdemokrati.
Yes box! Där hör en Käring mot strömmen hemma när alla andra hojtar vänstersosse och högersosse till varandra.

Och inte nog med det.
Denna extrem-mittensosse lanserar nu: superduperpaketet! Jajamensan.
I superduperpaketet ligger en begagnad halspastill och ett vykort från 1973 samt en gammal valduell med Gösta Bohman. Några sänkta skatter ligger på botten.
Återanvänd igår kväll i en politisk tevedebatt.

Nu kommer strax Stig-Björn Ljunggren påpeka att mig, min, mitt för en sosse är höger för en väljare.
Aha!
Väljarna avgör vad som är vänster-höger-mitt.

Tänkte inte på det!

2 kommentarer:

Nathalie Sundesten Landin sa...

Men Stig-Björn kanske säger att du är pragmatisk också :-)

Eva sa...

Plägar så, ja.
Och rätt har han kanske i det oxå...