fredag, augusti 22, 2008

Upptakt, höststart, sparka igång, kickoff



Kort sagt.

Styrelsen för s i Upplands Väsby hade första höstmötet igår kväll och då avhandlades allehanda ting som exempelvis första medlemsmötet den 4 september - och nu ni - nu blir det liv:

.

- Va? Ska vi inte ha den traditionella kräft- och surströmmingsfesten, sa styrelsen i den här frågan anförd av rådet självt. (oppositions-)

- Nehej, sa ordförande (det är käringen mot strömmen det) vi ska prata politik. Vi ska prata om politikens grundstenar så det så. Och vi ska prata om sånt som behövs. Vad vi ska göra sen, få fram en politisk plan för Väsby och såna saker.

- Och bemanningsplaner fyllde vice i. Hon hade läst mina tankar, man kan inte göra utan att bemanna.

.

- Jamen det är ju jättepopulärt med kräftskivan! rådet gav sig inte så lätt.

- Bra. Då blir det väl protester då och krav på kräftskiva. Så får vi ha fest också. Först arbete. Sen fest.
Sade Käringen som plötsligen blivit väldigt luthersk. Helt mot min natur.
.
Och så blir det:
.
Upptaktsmöte 4 september, kick off och allt vad det nu heter.
Först allvar. och kommer många krav på fest, så blir det fest. men inte 4 september utan något senare i så fall.

Jag känner på mig att tiden är mogen för att ta det där rejäla greppet kring politiken, och sen ut från mötesrum till gator och torg och prata tankar och ideér och möta folk.
.
Kom dit. Det blir en överraskningsgäst. Kanske en överraskningsaktivtet också.
.

Bilden?
Ja det är styrelsen på fest, det vill säga delar av den. Men det var i våras och efter en ganska tuff termin så vi hade sista mötet hemma hos mig och det slutade två på natten. Bilden tog vi dock innan solen gått ned.
.
Överst från vänster: Vanja Edwinsson, studieorganisatör, Leif Berglund, oppositionsråd, Gert Lindström, Byggsossen, ordförande, dvs jag, och slutligen Jakob Gustafsson.
Undre från vänster: Anna-Lena Edwinsson, kassör, Gun-Britt Karlsson, ständig sekreterare och funktionär, Azadeh Rojhan Gustafsson, fd SSU-ordförande nu ledamot i styrelsen samt slutligen Åsa Hagman, vice ordförande med Erik. (Hjälp, visst var det väl Erik, näej, nu har jag bestämt blandat ihop honom med storebror. Eller? Hjälp Åsa, skriv en kommentar!)

Vilka saknas på den där bilden då? Få se nu. Conny Rönn. Åsså lill-Erik som är SSU-ordförande. Ibrahim Abdallah, valledare.
Nu har jag glömt nån. Det beror på att jag får en släng av Alzheimer då och då. Det får ursäktas besvikelsen över att vi inte som vanligt och traditionellt rivstartar hösten med kalas. ;)

PS
Sen avgick jag igår. Inte som ordförande men som gruppledare i Gymnasie- och vuxenutbildningsnämnden. Så nu ska det nomineras en efterträdare och jag hoppas föreningarna är kloka nog att nominera en av våra unga lovande ledamöter.
Jag blir - om nu inte medlemmarna tycker annat - kvar ett tag till i nämnden, och i kommunstyrelsen tror jag, och fullmäktige. Och jag planerar inte avgå som ordförande för (s) i Upplands Väsby. Än.

1 kommentar:

Anonym sa...

Axel var namnet sa Bull