torsdag, augusti 07, 2008

Min morbror Gunnar


Se på det här mötet.

Till vänster min morbror Gunnar. Till höger min dotter K. Augusti förra året när hela släkten på min mammas sida samlades hos oss på landet.

Solen sken.

Den hösten skulle äppelträden ge ifrån sig bra med frukt. En svart- och vit flugsnappare bor bara fem meter från den där bilden i en fågelholk på stallväggen.

Ser de inte lite avvaktande ut. Som vore de själsfränder med två generationers mellanrum? Kanske. Eller kanske inte? Nåt sker och det sker nästan ordlöst, så som intressanta bra möten kan vara ordlösa. Det finns ett avstånd och där finns en närhet samtidigt i den där bilden.
Jag är glad att de fick till det där mötet, och alla andra möten som skedde den där släktdagen för precis ett år sedan, för nu är det försent. Min morbror G har lämnat sitt kroppsliga skal och vandrat vidare.

Det blir inte samma sak utan honom.

Inga kommentarer: