lördag, augusti 30, 2008

Mannen med illasittande trenchcoat och keps...

...inleder alltid samtalen med
Jag undrar jag...
- Vad undrar du nu då?
- Jag undrar om det inte var bättre OS på Perssons tid.
- Den har vi redan hört, sa jag brutalt, för jag har redan spillt den vitsen på upptill ett flertal ställen.
- Hmm.
- Jag undrar jag...
sa nu mannen med illasittande trenchcoat och keps.

... jag undrar om man inte skulle börja gästblogga.
- Aha, sa jag. Du undrar det. Som mannen i trenchcoat?
- Och keps.
Sa mannen i trenchcoat och keps.


- Topp, sa jag. Du kan få en ruta här i min blogg. Men då vill jag ha en bild först.
- Jag undrar jag, sa mannen i trenchcoat och keps.
- Jag undrar om inte det går att ordna en teckning.


Håll utkik alltså. Efter mannen i en gammal illasittande trenchcoat.
- Och keps!
- Och vaddå illasittande? Måste den vara illasittande?
- Den är det, sa jag. Illasittande.

Nu tänkte manen i trenchcoat länge och sa sen:
- Jag undrar jag om inte det ska vara gubben istället.
- Gubben i trenchcoat?
- Och keps!

- Vi får väl se vad det blir, sa jag till mannen i trenchcoat.
- Och keps!

2 kommentarer:

Morfar Lasse sa...

Hmmm!!??? Keps????
För mig ser det ut som en illa stukad Stetson, kanske en Stanton.

Eva sa...

Ja eller hur!