fredag, augusti 15, 2008

Ögonblicksbilder


Det förekommer att folk frågar hur jag orkar skriva så mycket blogginlägg.

Till tröst för den som tror att det handlar om prestationsångest kan jag meddela att det inte handlar om prestation.

Bara ångest.

Jag skriver för att jag måste.
Och för att jag kan.
Och det är ångestförlösande, så det så.

Igår var jag hos ögondoktorn igen. (Jotack sådär, jag ser inte sämre ut, bara lite grumligare.)
Men jag har fått inflammationen tillbaka på ett öga.
Det är ingen mening att sörja över den saken, man får sörja för medikamenter istället, men det är inte utan att jag börjar bli less på det hele och att det är nåt vajsing när inte bara ögondoktorn känns som en nära bekant utan halva St Erik nickar igenkännande. Som tur är har de humor.

Det syns inte, sa doktorn.
Som om det vore en tröst att det inte syns.

Fan.
Om ni ursäktar franskan.

4 kommentarer:

James sa...

Hi Eva, looking at those I'm immediately reminded of Andy Warhol.

mammamumrik sa...

Man ska inte missbruka vare sig Guds eller opponentens namn. Däremot bör man bruka dem vid de tillfällen då det är adekvat.

Jag tycker du valt ett synnerligen lämpligt tillfälle för svärjande.

Ögonbesvär är ett skit.

Och bloggar är som trädgårdar. Man skall arbeta där av lust och befrielse. Inte plikt...

Eva sa...

James.
Just as I hoped it would remind you of Marilyn Monroe. She is prettier than Andy...
;)
Sic.

Tjena mumris. Du lyckas ju med både trädgård eller rättare kolonilott och blogg och... ja, allt annat.
Bara man inte blandar ihop de sakerna.
Borde inte vi förresten ses nån gång?
Det var ett tag sen nu och jag är sugen på att se hur det går för Tuss att leka med valpen.
Kram båda/E

mammamumrik sa...

Absolut!!!
Ska bara sluta snora så förskräckligt... Höras i veckan kanske??
Ibland tror jag att man ska blanda friskt. Bara man lyckas behålla sin mystiska aura...