måndag, augusti 18, 2008

Asocial eller social det är frågan...

Utan tvivel är man inte riktigt klok.

Därför utsätter jag mig för tvivel ibland och just nu tvivlar jag fullkomligt på min bedömningsförmåga.

Jag anser exempelvis att sånt som att ryssarna vägrar knata ut ur Sydossetien och att hela regeringen där fått foten och sånt är viktigt.

Resten av världen inser att nån som heter Kallur snubblade i damernas häck.

Ungefär samtidigt som det inträffade satt jag i 1,5 timme på möte för att prata skolfrågor med ett antal antagligen lika senfärdiga personer som undertecknad.
Eller rättare sagt. Det var väldigt intressant. Jag har bara gjort intressanta och roliga saker idag men inte sett en minut på OS.

I morgon spelarna damerna handboll mot Norge och får stryk.

Tre silver i konstiga sporter man knappt hört om (linjecykel), nå i alla fall inte som medaljchans, och en brons som först kastades på mattan och sedan togs tillbaka. Baddräkter och medaljdrömmar sprack.

Nu hoppas vi på Holm.

Nej, jag förstår att jag inte vinner sympati men jag har svårigheter att elda upp mig inför detta OS.
Det är mycket roligare att vinna. Så enkelt är det. Kina har 35 guldmedaljer och det måste ju kännas roligt för en del kineser.
USA har 19 och åtminstone den där killen Phelbs måste ha nära till skratt.

På Jamaica skiner de säkert ikapp med det nya rekordet på 100 meter.

Vi svenskar talar om att ge årets bragdmedalj till en kille som först förlorade en brottningsmatch och sen kastade medaljen på mattan och gick, för att han stod upp "mot korruptionen" inom brottningen. Min diaboliska hjärnhalva viskar i mitt öra att han inte hade gjort samma nobla gest om medaljen varit ädlare.

Vem är alltså normal i det här läget:
700 timmar tevesändningar med svenskar som snubblar, skadar sig i lårmuskeln, spräcker baddräkter och slutligen missar både dubbeltrappen och inte får vind i seglen och definitivt inte håller sig på mattan, men däremot är ute och cyklar. Och sand i byxan och skavsår i ... får dom damer som hoppar för att de inte har långbenade kläder, var det nån som påstod igår på alldeles fullt allvar.
Snacka om uppoffringar. Och ingen medalj.

Hur normalt är det? Va?

2 kommentarer:

mammamumrik sa...

Jag är som vanligt onormalast för jag är totalt ointresserad oxå om andra svenskar vinner (jag vägrar skriva vi vinner)

Eva sa...

Du vinner som vanligt.
;p

Just nu är det kolossalt normalt att vara onormal och dessutom är det normbildande att vara bortom normer.

För att inte tala om hur inne det är att vara ute.