måndag, juli 14, 2008

Nostalgitripp i Nora

Åker man till Nora kan vad som helst hända.
Det skulle till exempel ta en halvtimme innan jag kom på att det var Anna-Lena från Upplands Väsby jag sprang ihop med i Folkets Park. Dagisfröken från en tid nära femton år tillbaka.
Eller Contact - med Lorne de Wolfe som lät som förr (Lyssna på Hon fattas mig!) , och Ted Ström också för den delen men en smula gråare i håret.
Maria Rosén! Jisses jag kan hela plattan, Drömmarnas värld, med Norrbotten järn utantill fortfarande, trettio år senare, där hon och Ted, Flu vill jag minnas spelade....
Grus i Dojjan hade jag glömt att de lät så bra, eller också gjorde de inte det men 25 år ger kanske även gamla proggare viss träning...
Håll utkik alltså. Ted Ström och hans kompisar i Nora kan hitta på sevärdheter, en hel dag fylld med proggmusik på två scener och publiksuccé. Mellotronen var där med sitt batteri av vinyler förstås.
Merit Hemmingsson och ett gäng locals, riktigt roligt!
Anders F Rönnblom och Peter R Ericson med utropstecken efter!
Det viskas om en vända till i augusti. Stolligt. Skojigt.

Nå.
Sen drar det iväg, umgås man med likasinnade galningar så gör man:
Nordisk singelbok. Vem vill ha Dåliga böckers lexikon? Nationaltvåcyklopedien?
Nä jag besparar er resten av galenskaperna, eller kastar ut några samtalsämnen för sommaren;
Böcker vi inte heller saknar.
Låtar vi inte vill höra och
När inflationen angrep Svenska akademiens ordlista:
(Femvaktare. Han var åttligt sjufixerad. Nej förresten han var omnieligt fyrvlig.)*




* Den som inte knäckte koden genast:
Tal gömda i ett ord plus ett. Istället för tvål blir det trel osv. Idén är stulen förstås. Från Victor Borge.

Inga kommentarer: