lördag, maj 31, 2008

Den hedervärda stölden

Talent imitates.
Genius steals.

Min nya favoritsajt. I alla fall om man ska få lite inspiration. Bara namnet är värt att stjäla - inte sant:
En god talang kan göra en god imitation.
Genier stjäl.

Jag kände mig plötsligt kusligt träffad eftersom jag inte gör annat än stjäl hela tiden, men imitationer är inte min starka sida. :)

Så igår morse, ett långt bra radioinslag på bästa nyhetstid (P1 morgon) om humoristerna i Burma, humorn som politisk kraft i Rangoon.
Om ni kände igen inslaget kan det bero på att ni läste det här först.
;)
Okey då. Eller här.

Men en ny vits hade dom med, Par Par Lays lillebror som till skillnad från sin berömde brorsa aldrig suttit fängslad:
- Jag står Alltid bakom min bror. I vått och torrt står jag bakom min bror.
- På så sätt ser polisen inte mig utan tar honom istället!

Inga kommentarer: