torsdag, april 10, 2008

Om att sänka skatter

Det finns de som tycker att det är ett bekymmer att arbetslösheten förefaller vända uppåt igen.
Och att skolklasser är lite för stora, och att det saknas speciallärare som kan ge dem stöd redan i femman till exempel. eller i tvåan. Istället för på IV-programmet i gymnasiet.
Jag tycker det.

Sen finns det de som tycker sjukvården här och där måste stärkas, till exempel de som har svårt att komma fram på telefon, som får vänta på operationstid och skulle jag gissa en del av de läkare, sjuksköterskor och andra medarbetare i sjukvården som å ena sidan sliter som rävar för att komma ikapp och å andra sidan har för dåligt betalt.
Jag tycker det.

Det förekommer att folk anser att det borde vara billigare att åka buss, pendeltåg och tunnelbana och att miljön förtjänar att tänkas på och investeras i till och med här i Stockholmsregionen med omnejd.
Jag tycker det.

Jag har till och med hört folk tala om att det borde vara mindre grupper på dagis. Att man borde investera i utbildning för arbetslösa istället för konstiga startapånyttengångtillprogram som inte fungerar. Eller att gamla förtjänar att få välja sin omsorg och det utan att bli ruinerade. Eller ensam hemma.
Och att även ungdomar har rätt att bo, men inte obändigt rätt att äga sin bostad.
Jag tycker det.

Sen - å andra sidan - finns det de som tycker det är viktigt att sänka skatten.
Jag tycker det.

Men bara om jag vet att det inte är på bekostnad av barn, gamla och sjuka.

Vad tycker du?

Inga kommentarer: