fredag, februari 01, 2008

Mer melodigåta

Svensk psalm
.
.
.
Svaret på gårdagens melodigåta:
.
.
Simon and Garfunkel med
the Boxer.
Hounddog.
(Oups. Very bad vits.)
You aint nothin but a hound dog
Cryin all the time.
You aint nothin but a hound dog
Cryin all the time.
Well, you aint never caught a rabbit
And you aint no friend of mine.
.
When they said you was high classed,
Well, that was just a lie.
When they said you was high classed,
Well, that was just a lie.
You aint never caught a rabbit
And you aint no friend of mine.
.
Ja, och för den som inte hängde med nu, hav tröst, det är mitt fel och inte ditt!
Låten är dock Elvis Presleys.
Och dagens gåta enklare.

6 kommentarer:

Nathalie Sundesten Landin sa...

Jag och psalmer är ingen hit. Men jag gissar på:
Tryggare kan ingen vara
(trygga räkan...)

/Nathalie

Eva sa...

Rätt gissat!

Trygga rekan som vi säger i Vesby.

Nathalie Sundesten Landin sa...

Hoppsan! Vilken bra helg detta måste bli. När jag har klarat melodigåtan - en psalm!
Nu ska jag åka på överläggning med sossarna i Sumpan.

Eva sa...

Lysande! Hälsa.../E

Ola J Hedin sa...

Buuuuuuuh! Så dålig. Sååå dålig! MERA!!

Eva sa...

;)