tisdag, januari 29, 2008

Skolteve för Sjöbolärare

Gudskelov, nån har tänkt och gjort:

TV gör en dokumentär om en annan klass än den i Sjöbo - klass 9A på Johannesskolan i Malmö får besök av Sverige bästa lärare som har uppdraget att lyfta värsta sämsta klassen till VG-nivå. Från att sex av tio i den klassen får underkänt, till att bli en av Sveriges tre bästa klasser är målet.

Den hoppas jag alla lärare ser!

12 februari i SVT1.
Jag kommer se alla avsnitt och jag vet redan nu att jag kommer att bli glad och påmind om att det finns massor masssor av bra lärare och skolledare runtom i Sverige.
Samt att några av dem misslyckas ibland men kanske lär sig nåt under resans gång. Jag hoppas nu SVT skickar alla tretton avsnitt på dvd-skivor till Sjöbo också, som present. De verkar behöva lite stöd där.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sorry, men detta verkar vara en bluff. Klassen är inte alls sämst. Kolla
http://sydsvenskan.se/malmo/article297331.ece

Eva sa...

Jag har läst. Synd, verkligen synd. Men det finns andra skolor i landet som gjort en kunskapsresa alldeles utan tevekameror och jag tror deras berättelse är viktigare.
Och lärarna kommer just från några av de skolor jag tänker på.

Jag tror därför programmet är lärorikt i alla fall, men en bluff är en bluff. Helt onödan.
Synd.