onsdag, januari 02, 2008

Jag vill ha Mer snö

Idag kom snön.
Ett ynka täcke på två millimeter som verkar vilja dröja en smula och plötsligt är det ljust ute.

I morse åkte jag till jobbet i halvmörkret och den snö som föll i fjol, bokstavligen (på nyårsaftons natt), var borta.
Sen åkte jag hem i slaskigt beckmörker och deppade ihop framför teveapparaten. När jag vaknade var det ljust ute.
En ängel hade spritt sitt ljus över nejden.

Täcket är det tunnaste man kan tänka men smälter inte. På fredag tänkte jag smita redan vid lunch för att styra kosan mot Maria Langs hemtrakter med vänner och familjemedlemmar. Då är det snack om lite mera snö.

Äntligen. Äntligen äntligen får hunden rulla i snö, borra med nosen i snödrivor och allt blir mycket ljusare och lekfullare och man kanske kan kasta en snöboll eller bygga en snögubbe eller till och med få på sig skidorna.

Fresta i Upplands Väsby, 22 januari 2007. Så ska det se ut med snö och sol och skidföre!


Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: