onsdag, januari 23, 2008

Inte nu igen - sju sanningar

Catti!
Sanningen är relativ vet du väl. Finns det en sanning?
Kan man komma den nära. eller ägnar man hela liv åt att fjärma sig från sanningen i ivern att söka den? Ju mer man vet desto mindre förstår man...
Det handlar om en utmaning, denna gång sju sanningar. Den brutala sanningen om mig....
Och så ska man skicka budkaveln vidare till sju nya bloggare. Catti utmanar, hon tilhör släktet unga inspirerande engagerade människor jag gärna lyssnar på.

Ok.
1. Jag blir smickrad av utmaningar. Egentligen, men jag låtsas att jag inte bryr mig om dem. Som förra gången när jag gjorde en ansats att försöka vara lite seriös....
2. Nu sitter jag här igen mitt i natten för att jag inte kunde sova, ibland med bloggen ibland med dataspel ibland med jobbtexter.
3. Jag har en usel relation med dammsugare. Alla andra hushållsmaskiner tycker jag om men dammsugare - jag tar hellre fram sopkvasten.
4. Det är roligare att umgås med ungdomar. Nu kan ungdomar för all del ha aktningsvärda åldrar på 80 år och så, det är rörligheten i roten jag far efter.
5. Jag svär alldeles för mycket och för ofta.
6. Jag undviker konflikter, det är både bra och dåligt.
7. Ser jag chansen att bryta en idiotisk regel är det fara värt att jag bryter den.

Jag utmanar:
Mona, Babuschkadockan, Sara, Annika, Calle, Ola och Peter.