fredag, december 07, 2007

Äntligen - en fackföreningsvänlig regering.

Varning. Denna text kan av känsliga läsare uppfattas som stötande, sanningsenlig eller rentav möjlig att citera. Det kan orsaka oväntade skador. Allmänheten varnas!


Äntligen, kamrater - upp till kamp!
Vi har fått en regering som verkligen lyssnar på fackföreningsrörelsen!

Morr sa dom på DN Debatt igår och dagen efter fick polischefen silkessnöret. Så ska det se ut!
Gott ledarskap. Skräm GDar, polischefer och alla förvaltningschefer i landets alla moderatledda kommuner med ett rejält: Buh!

Akta er!
Skriver facket på DN Debatt så är det kört. Näe förresten, det var inte facket. De sa att dom representerade facket fast det gjorde dom ju inte heller. De var liksom bara medlemmar i facket. Chefsfacket.

Men.
Jag är lite bekymrad ändå. Jag menar, om nu polischeferna - som ju skrev i namn av sina fackförbund som dom var medlemmar i - kan välta ut sin högsta chef genom att skriva en debattartikel. Då är det ju ingen match att ta nästa steg. Jag menar, en kupp eller så kräver bara att man tar en tillräckligt stor stilsort och stuvar in den på närmaste debattsida.

Rubriken: Beatrice Ask saknar all insikt om polisarbete.

-Jahaa ja, säger Fredrik den stora. Jahaja, visst klart hon ska gå, Det begriper ju alla att man inte kan ha en minister som några medlemmar i chefsfacken klagar på!

Ny debattartikel, den här gången ÖB kanske skulle skriva den:

"Fredrik Reinfeldt och hela hans regering saknar all insikt om försvaret och i synnerhet försvarsmaterialfrågan."

Och så kunde väl Odenberg ta över hela regeringsarbetet, eftersom han ju har den insikten. I just den frågan menar jag. Försvarsmaterialfrågan. Hyllplansfrågan.

Jag ser fram emot våren.
Då blomstrar demonstrationstågen och längst fram leds fackföreningsrörelsens elit av några skäggiga korpraler och en orakad major:

Ropen skalla.
Pistoler åt alla!

Om nu nån tror att jag överhuvudtaget har några åsikter om rikspolismästaren och hans duglighet, eller de skrivande polischefernas duglighet, så är det blott en chimär, en villfarelse, en skickligt anlagd dimridå. Jag har inte en susning om Strömbergs förmåga eller brist på densamma.
Men en sak vet jag.
Det är att den snutfagra på bilden ovan inte är Strömberg.
Och att jag faktiskt reagerar när brandmännen demonstrerar i uniform också.

Inga kommentarer: