söndag, december 09, 2007

Bananer och sex

...det vet ju alla att bananen som sexsymbol är så stark att en riktig lady aldrig ses äta den.





Nya, och återkommande rapporter, om hur anställda på Chiquita har det, har för länge sedan lett till en aktiv bojkott i vårt hus.


Mördarbananer göre sig icke besvär.





Nya rapporter stärker min uppfattning men nu är fler bolag inblandade, så även Dole åker ut, de har fått böta drygt 3 miljoner dollar till sex bananplockare som blivit sterila av all besprutning de råkat ut för.

På nåt sätt verkar den där bananbranschen vara så full av olika sorters besprutningar jag inte bett om så jag nu avstår helt från bananer:


15 timmars arbetsdag. lägre löner för fackligt aktiva. Kvinnor tvingas till sex eller får sparken.





Ladies!
Yes. We have no bananas!

No more bananas in my house.


Hädanefter ska jag hålla mig till rättvisemärkta bananer som sällan eller aldrig går att hitta, och svenska äpplen. De är tusan så mycket mer anständiga.

4 kommentarer:

Catti Ullström sa...

Hm, jag har inte ätit andra bananer än rättvisemärkta sedan jag var 16... Bara det att fanns det inga rättvisemärkta bananer, så jag vra en av de där kvinnorna som undvek sexsymbolen...

Det är ju det som iaf är lite positivt i allt det här. Idag har vi alternativ. Vi behöver inte sluta äta bananer helt.

Nathalie Sundesten Landin sa...

På våra fullmäktigesammanträden har vi morötter - hela. Det ska nog inte heller fina damer ses äta... Tur man inte är en fin dam!

Eva sa...

Själv föredrar jag nog sparris om man ska harva vidare i den här branschen, fast inte på fullmäktigesammanträden.

Eva sa...

Med hollandaisesås till.