onsdag, november 28, 2007

Oorganiserad brottslighet


Den organiserade brottsligheten breder ut sig kan vi läsa i tidningarna.
.
Vän av ordning undrar hur det står till med den oorganiserade brottsligheten.

- Jotack, den lever.
- Jaha, Vad har ni nu för kommentar till anklagelserna?
- Jo, vi råkade råna banken.
-Råkade?
- Ja, alltså det bara blev så typ liksom.

- Jamen du har rånat banken.
- Joo.
- Beväpnad.
- Ja, beväpnad och beväpnad. Alltså, jag råkade ha med mig barnens kulspruta.
- Barnens kulspruta?
- Ja
- Barnens kulspruta?
- Ja.
- Jamen, barn får väl inte ha kulspruta heller?
- Nej, det råkade bli så.
- Hur kan det råka bli så?
- Fråga min hustru. Hon råkade ta fel på vägen till dagis.

??

-Jomen det var ju så här va, att äldste grabben skulle på softairguntävling efter skolan. Så vart det så himla brådis på morgonen så rev hon med sig det där geväret han skulle ha då, lämna minstingen på dagis och tänkte väl inte så mycket på saken när hon gick därifrån. Med fel gevär.

- Fel gevär??
- Ja, nån annan på dagis måste ha haft med sig den där k-pisten.
- Vem då.
- Ingen aaaning. Men hittar du den rackarn vill jag ha tillbaka grabbens softairgun.

- Och sen då. Du hade ju rånarhuva på huvudet.
- Jag förstod att du skulle säga det.
- Jamen du hade ju det!
- Bara för att jag är dålig på att sticka behöver du väl inte mobbas heller!

- Och en flyktbil utanför banken.
- Flyktbil och flyktbil. Det var väl en Alfa Romeo.
- Stulen!
- Jamen det var ju ett misstag, jag är dyslektiker så jag råkade blanda ihop bokstavarna. Och min fjärka funkade till den så jag märkte inget, jag bara hoppade in i fel bil. Den var ju röd.
- Röd?
- Ja. Min bil är röd för att den ska vara lätt att hitta. Så jag hoppade in och märkte inget. Jag trodde det var min Fiat åsså var det en Alfa. Tss. Italienare va! Ja märkte ingen skillnad!

- Märkte ingen skillnad?
- Men mössan hade ju ramlat ner för ögonen, det ser du ju på filmen från banken!
- Men det satt ju nån i bilen, en kumpan!
- Ola. Min fiskepolare, ja - lustigt vilken tillfällighet att han var där också.
- Han kan inte heller sticka?
- Sy. Hans fiskemössa är lite stor sen den gången en lax drog ner honom i älven - han krympte! Å nu kommer du undra över Billy. Alltså, det kan jag inte förklara varför han hade strumbyxor på huvudet. Kanske han skulle på svensexa?
.
- Och du hade med dig 2 miljoner i "små sedlar" i en sportväska.
- Har jag berättat för dig hur dålig i matte jag är? I plugget fick jag IG Minus i matte. Alltså jag hade en shoppinglista i botten på den där väskan. På den där listan stod det sånt som en liter mjölk, fyra frallor och bananer. Så jag räckte över väskan och sa till kassörskan att kasta ner så det täckte alltsammans i små valörer eftersom jag blir så himla lurad va. Ja märker ju ingen skillnad liksom på nollorna, så räcker jag över typ en tusenlapp och köper mjölk och nån säger att jag ska ha en femma tebaka så går jag på det. fattar du?
.
- Och rätt vad det var hade hon kastat ner en hel hög med pengar, så det tänkte jag inte så mycket på va. För jag har ju hört på radion och sånt om att inflationen kan vara typ flera tusen procent så jag tänkte att jahaja, nu har vi ny regering så nu är det väl en otrolig inflation.
.
- Så tog jag den där väskan, och Kalles softairgun och mössan som halkar ner för ögonen för den är för stor va. Så hade jag ju klippt hål i så man kan se - jag tyckte det var jättelistigt! Å så i alla fall var det ju bråttom också så jag ut och hoppade i fel bil och rätt vad det var var jag jagad på motorvägen av nåra rånare.
- Åsså var det snutar som trodde att jag hade rånat banken! Vilket skämt. Ha ha.

- Ok du får jobbet.
- Vilket jobb?
- Som statssekreterare. Vi kan inte ha någon organiserad brottslighet i regeringskansliet!
- Och första månaden bär du den där luvan på kontorstid!

Inga kommentarer: