onsdag, februari 07, 2007

Vämjelse och galla

I ett ögonblick är jag en häxa. Det finns ingen kanal och strax exploderar jag, hela jorden, alltet försvinner i ett frustrerat NEEEEJ och jag letar efter en trollstav att straffa de skyldiga med i en ursinnig urladdning, en förintande blixt, ett straff plågsammare än någon människa kan föreställa sig...
Sen blir jag förnekare igen. Människa. Orkar inte. Förtränger.

2 367 vuxna män i 77 länder inblandade i en härva som inneburit att någon av dem i genomsnitt förgripit sig på fyra olika nya barn varje dag. Bevisen omfattar 8 tusen gigabite, vilket motsvarar fyra miljoner A4-stora bilder.
Torr nyhetsröst i Dagens Eko rabblar siffrorna. Jag vill gråta men orkar inte ta till mig vad jag hör.

Det är i sådana ögonblick jag är alldeles säker på att det inte finns någon Gud såvida inte djävulen redan tagit över. Arma jord. Arma arma människosläkte.

Inga kommentarer: