lördag, februari 10, 2007

Det är nåt skumt med storyn Politkovskaja



Hör och läser att två tjetjener gripits, misstänkta för mordet på den ryska journalisten Anna Politkovskaja.
En detalj är märklig, rysk polis påstår att satellitbilder tagna den 7 oktober 2006, rymdspaning alltså, har gett bevisning som behövs.
Jag rådbråkar mitt minne: Hittades hon inte mördad, skjuten, i en hiss invid sitt hem i Moskva? Jag kollar, jodå det stämmer. Jag ser också i en DN-intervju med henne från 2004 att hon är van att alltid ha en civil bil "från de kompetenta organen" efter sig i Moskva, men givetvis inget livvaktsskydd.
Just den här kvällen saknades då ögonen från de kompetenta organen men satellitbilder registrerade tydligen.

Sen ser jag att Politkovskajas arbetskamrater på Novaja Gazeta ifrågsätter alltsammans.

Bara så att vi vet.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: