torsdag, februari 01, 2007

Blogg-effekt. Och tack!

Det här handlar om blogg effekt.
Jag startar detta bloggprojekt utan att säga ett ord till nån.

Nyss ringde en - blivande samarbetspartner? - från Västerås. Hans assistent hade hittat mig via bloggen. Och vi hade stött ihop på Mikaels mingelparty härförleden, Mikael som heter Genberg i efternamn och som otroligt nog är i färd med att sätta upp ett litet rött hus med vita knutar på månen!

Sen ser jag hur vännerna Nathalie respektive Johanna uppmärksammat Käringen mot strömmen och länkat hitåt från sina bloggar. Man tackar och bockar förstås.

Så då var det väl bevisat då.
Nu har jag träffat i runda slängar tio gånger så många (nya människor) via en blogg under en vecka som gått, som jag har i verkliga livet.

Glömde notera apropås det faktum att folk tydligen ser mer än man tror;

T, som fyllde 50 i helgen, hade över 80 på sitt kalas och min gubbe kom hem med hatten i nacken i vargtimmen. Jättelyckat säger alla.
Så jag grämer mig en smula men var tvungen att ta det lite piano med ögonen. Nu är det litet bättre igen och jag har fått tillbaka synen på vänsterögat för den som undrar.

Men grattis T, jag tar igen det med den där lunchen..

Kommande helg är det nästa femtioåring och jag kommer på mig själv att fundera över - vänta nu- är det fyrtio, nej femtio - eller sex.. näe. Alltså dagens femtioåringar är väldigt unga. Och 60-åringarna med för den delen.
Eftersom man har turen att umgås med folk som är 20-30-40 också:
Jag tycker om att det blir allt svårare att avgöra åldern på folk och att det är längesedan jag var på ett födelsedagskalas där huvudpersonen honorerades med allvarsamma (dödstrista) tal, kristallvaser och stärkta skjortkragar.
En av mina kompisar, Viran, är förresten en bra bit över 80, nykterist och en ordentlig festprisse och alltid väldigt rolig att umgås med på kalas.

Kan man inte få kräva en till paragraf i de mänskliga rättigheterna, nämligen rätten att få vara tonåring till sin 100-årsdag om man vill?

Inga kommentarer: